• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Credigo.se, någon som ansökt?

Vaenni

Kunnig medlem
Poäng: 17
Blev medlem
6 September 2012
Meddelanden
101
Mottagna reaktioner
0
Poäng
17
Tja! Hittade precis credigo.se och det är easycredit som äger denna. Men det verkar som om man inte kan ha lån hos easycredit och ha lån hos credigo samtidigt. Jag ansökte nyss och fick avslag.

Men men, för er som inte har lån nånstans och behöver lite cash, så kanske credigo är värt att testa?

https://www.credigo.se/
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Den sidan funkar ej
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Tja! Hittade precis credigo.se och det är easycredit som äger denna. Men det verkar som om man inte kan ha lån hos easycredit och ha lån hos credigo samtidigt. Jag ansökte nyss och fick avslag.

Men men, för er som inte har lån nånstans och behöver lite cash, så kanske credigo är värt att testa?

Gick det att ansöka när du provade, pratade du med easycredit om att det inte gick att ha hos båda eller antog du det bara?
 

Vaenni

Kunnig medlem
Poäng: 17
Blev medlem
6 September 2012
Meddelanden
101
Mottagna reaktioner
0
Poäng
17
Ja det gick att ansöka. Jag ansökte men fick avslag. Har inte snackat med easycredit, men jag antog att jag blev nekad eftersom de samarbetar och jag har lån hos easycredit.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Undrar varför starta upp en sida till om man inte kan ha lån hos båda? Tänker på andra som har samma kreditgivare vivus-onea, risicum-ok-money m.fl. På dom får man ju låna hos båda. Får nog ta reda på OM det går!!
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Tja! Hittade precis credigo.se och det är easycredit som äger denna. Men det verkar som om man inte kan ha lån hos easycredit och ha lån hos credigo samtidigt. Jag ansökte nyss och fick avslag.

Men men, för er som inte har lån nånstans och behöver lite cash, så kanske credigo är värt att testa?

Fick du avslag direkt på skärmen
 
W

Walpurga

Gäst
Poäng: 0
Credigo fungerar utmärkt

Det går visst att ha lån både hos Easycredit och Credigo samtidigt. Jag hade lån hos Easycredit på 5000 kr och fick ytterligare ett lån på 4000 kr hos Credigo enligt mina önskemål.

Till dig som säger att det inte funkar: du har säkert gjort nåt fel eller så är du helt enkelt inte kreditvärdig.

Good luck chuck!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Det går visst att ha lån både hos Easycredit och Credigo samtidigt. Jag hade lån hos Easycredit på 5000 kr och fick ytterligare ett lån på 4000 kr hos Credigo enligt mina önskemål.

Till dig som säger att det inte funkar: du har säkert gjort nåt fel eller så är du helt enkelt inte kreditvärdig.

Good luck chuck!

Att vara spydig och oförskämd kan du vara på något annat forum här stöttar och hjälper vi varandra
 
W

Walpurga

Gäst
Poäng: 0
?

Spydig? Oj, där ser man hur lätt det är att bli missförstådd när man skriver. Sorry, det var verkligen inte meningen att uppfattas så.

Ville bara informera om att det funkade bra att ha smslån både hos easycredit.se och credigo.se samtidigt och att det kanske var så att han blev avslagen för att han inte var kreditvärdig.

Det var med andra ord helt frendly :)

Lycka till!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp